Naso Blond stopped eating

Rodrigo Venturotti

New Member
View Badges
Joined
Jul 29, 2020
Messages
4
Reaction score
14
Location
Florianópolis
What state or country do you live in
Other International
Rating - 0%
0   0   0
boa tarde o meu Não Blond está no tanque há um ano e meio. Ele parou de comer 2 dias atrás. Minha dúvida, posso doar o prazipro direto na água do aquário? Tenho camarões e tridacnas.

Ele é bem gordinho e saudável.

Obrigado.
 
good afternoon my Naso Blond has been in the tank for a year and a half. He stopped eating 2 days ago. My question, can I donate prazipro directly in the aquarium water? I have prawns and tridacnas.

He's really chubby and healthy.

Thanks.

Is the translation.

If you feel that you need to add Prazi, I would pull the Naso from the tank and put it in a QT tank to dose Prazi.

Question, why do you feel it needs Prazi?

@ReefSquad

@Jay Hemdal

Se você sentir que precisa adicionar Prazi, eu puxaria o Naso do tanque e o colocaria em um tanque QT para dosar o Prazi.

Pergunta, por que você acha que precisa do Prazi?

Desculpe pela tradução.
 
Last edited:
Welcome to R2R! I agree pulling the tang and putting it in a quarantine tank before dosing would be the safest option -- if prazipro is the right move. Does the tang have any other symptoms besides not eating? Did you add anything new to the tank recently? Are the water parameters all within normal range?
 
Welcome to R2R! I agree pulling the tang and putting it in a quarantine tank before dosing would be the safest option -- if prazipro is the right move. Does the tang have any other symptoms besides not eating? Did you add anything new to the tank recently? Are the water parameters all within normal range?
Bem-vindo ao R2R! Eu concordo que puxar a espiga e colocá-la em um tanque de quarentena antes da dosagem seria a opção mais segura - se prazipro for o movimento certo. O travo apresenta algum outro sintoma além de não comer? Você adicionou algo novo ao tanque recentemente? Os parâmetros da água estão todos dentro da faixa normal?
 
Hello and welcome to R2R!
goofy movie hello GIF
 
hi welcome to the reef going to love it here!!
lots of fun/info/fun/help/fun.... :)
 
Bem-vindo ao R2R! Eu concordo que puxar a espiga e colocá-la em um tanque de quarentena antes da dosagem seria a opção mais segura - se prazipro for o movimento certo. O travo apresenta algum outro sintoma além de não comer? Você adicionou algo novo ao tanque recentemente? Os parâmetros da água estão todos dentro da faixa normal?
Creio que foi algum estresse pontual, ele passou dois dias sem comer, mas ontem beliscou ração.

Google translation:
I think it was some occasional stress, he spent two days without eating, but yesterday he pinched his food.
 
Last edited by a moderator:
Bem-vindo ao R2R! Eu concordo que puxar a espiga e modelagem-la em um tanque de quarentena antes da dosagem seria a opção mais segura - se prazipro para o movimento certo. O travo apresenta algum outro sintoma além de não comer? Você adicionou algo novo ao tanque recentemente? Os parâmetros da água estão todos dentro da faixa normal?
Obrigado, hoje ele voltou a comer.

Google translation:
Thanks, today he went back to eating.
 
Last edited by a moderator:
#MODS ,is it possible to get translater here? TIA
 

IF YOU HAD TO TAKE A REEFING EXAM, WOULD YOU PASS?

  • Yes!

    Votes: 32 45.7%
  • Not yet, but I have one that I want to buy in mind!

    Votes: 9 12.9%
  • No.

    Votes: 26 37.1%
  • Other (please explain).

    Votes: 3 4.3%

New Posts

Back
Top