Problemas com Ph

Aquarismo Sorocaba

New Member
View Badges
Reaction score
0
Rating - 0%
0   0   0
Estou com problemas com meu ph baixo não chega a
8, meu sistema tem 1000 litros de uso balling tradiciona Pa com elementos traços Af. Uso duas bombas de circulação gyre 18000 cada. Skimmer bbm para 2000 litros, Meu sistema fica em um lugar fechado por causa do ar condicionado, pensei em aumentar a circulação do display. Meu kh fica e 7,5 aproximado
.Poderia me ajudar ?

I personally dont chase the ph , as long as my other parameters are good . That being said you you may have too much carbon dioxide either in your house and or tank . You can set up a reactor for co2 absorbing media attached to the intake of your skimmer or open a window for periods of time to put more oxygen in you house .also make sure you have surface tension in the water to allow for gas exchange. Also if your carbon dosing that within itself will lower ph .

Last edited:
Estou com problemas com meu ph baixo não chega a
8, meu sistema tem 1000 litros de uso balling tradiciona Pa com elementos traços Af. Uso duas bombas de circulação gyre 18000 cada. Skimmer bbm para 2000 litros, Meu sistema fica em um lugar fechado por causa do ar condicionado, pensei em aumentar a circulação do display. Meu kh fica e 7,5 aproximado
.Poderia me ajudar ?
A lot of times PH issues come from a home that has poor air circulation. I had this issue for a while because the tank was far from a window. I added a Co2 scrubber and now it stays between 8.1 and 8.3 depending on the time of the day.

Muitas vezes, os problemas de PH vêm de uma casa com má circulação de ar. Eu tive esse problema por um tempo porque o tanque estava longe de uma janela. Adicionei um purificador de Co2 e agora fica entre 8,1 e 8,3, dependendo da hora do dia.
teria uma foto para me mostrar?

teria uma foto para me mostrar?
Pump air intake from skimmer is connected to the out side of the co2 scrubber. You can make it recirculating but I like this way better. I change the media inside the co2 about 3-4 days.

Attachments

• 0FDFFF67-F881-4C90-AA36-8D425F6B2E49.jpeg
    0FDFFF67-F881-4C90-AA36-8D425F6B2E49.jpeg
    189.4 KB · Views: 32

IF YOU HAD TO TAKE A REEFING EXAM, WOULD YOU PASS?

• Yes!

Votes: 32 45.7%
  • Not yet, but I have one that I want to buy in mind!

Votes: 9 12.9%
  • No.

Votes: 26 37.1%
  • Other (please explain).

Votes: 3 4.3%

New Posts

Back